TÜRKİYE’DE MİLLİ BİR OKUMA KAMPANYASI: 100 TEMEL ESER

Hayrullah Kahya
2.025 756

Öz


Bu çalışmanın amacı “100 Temel Eser” adlı Türkiye’deki milli bir okuma kampanyasının etkilerini değerlendirmektir. Katılımcılar, Türkiye’nin Kütahya ilindeki üç liseden gönüllülük esasına göre alınmış 209 kız ve 115 erkek öğrenciden oluşmaktadır. Bilgi toplama aracı, öğrencilerin “100 Temel  Eser” kampanyası hakkındaki algılarını belirleyen kendi kendini değerlendirme anketidir. Sonuçlar öğrencilerin çoğunun kampanyadan haberdar olduğunu göstermektedir. Ancak öğrencilerin hiçbiri kampanyada listelenen kitapların tamamını okumamıştır. Bu çalışmada toplanan bilgiler, başka ulusal okuma kampanyalarının geniş katılımlı olarak nasıl uygulanabileceği ve öğrencilerin okuma tutumlarını geliştirmek bakımından tartışılmıştır. 


Tam metin:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.20860/ijoses.26710

....................................................................................................................................................................................................................

İndekslendiği Kaynaklar:

       

.................................................................................................................................................................................................................                                 

ISSN :  2148-8673

 

İletişim

Yildiz Technical University

Department of Social Education

Davutpasa Campus 34220 Esenler / İstanbul, TURKEY

Tel: +9(0212) 3834864

E-mail: ijoses@hotmail.com

www.ijoses.com